Home / אוכל ושתייה / מזונות המזיקים לבריאותנו
מגשי אירוח חלבי

מזונות המזיקים לבריאותנו

תזונה נכונה היא חלק מאורח חיים בריא, את זה אנחנו כבר יודעים. ירידה במשקל מתבצעת כאשר אנחנו מוציאים יותר אנרגיה ממה שאנחנו מכניסים, גם את זה אנחנו יודעים. אבל מה באמת הקשר בין המזונות שלנו לבין הבריאות שלנו, והאם יש מזונות שיכולים להפריע לנו לרדת במשקל? מאכלים רבים שכולנו מכירים ואולי גם אוכלים על בסיס יומיומי עלולים להפריע לנו בתהליך מבלי שנדע זאת מכיוון שהם לא תמיד "תמימים" כמו שאנחנו חושבים, או כמו שגורמים לנו לחשוב.

חלב

אמרו לנו שהחלב מלא בסידן ושהוא טוב לעצמות שלנו. המליצו לנו לאכול שלוש מנות חלב ביום ולילדים שלנו מוכרים אינספור מעדני וחטיפי חלב בטענה שזה בריא. אך בפעם הבאה שאתם מביאים לילדים שלכם מעדן חלב, בדקו כמה סוכר מתחבא בפנים ושאלו את עצמכם: האם הייתם נותנים להם לאכול את אותה כמות סוכר במאכל אחר? האם ייתכן שמוכרים לנו מוצר משמין במסווה של בריאות? מעבר לסוכר הרב במוצרי החלב, הטענה כי מהחלב נוכל לקבל סידן לעצמות שלנו שגויה מיסודה. אכן, בחלב יש סידן, אך כמחצית ממנו כלל לא נספג בגופנו. לעומת זאת, סידן שנמצא בעלים ירוקים, סויה, טחינה, קטניות, דגנים, שיבולת שועל ובעוד מוצרים מהצומח, נקלט בצורה הרבה יותר טובה בגופנו.

ביצים

הטענה המוכרת כיום היא כי מומלץ לאכול ביצה אחת ליום. נכון, בביצים יש חלבון ואנו זקוקים לחלבון בגופנו, אך ניתן להשיג חלבון ממזונות אחרים, ללא התוספת של השומן והכולסטרול של הביצה. בביצה גדולה יש 260 מ"ג כולסטרול וההמלצה לאנשים בריאים היא 300 מ"ג כולסטרול ביום, כך שמספיק שאכלתם ביצה אחת ביום וכבר כמעט הגעתם למכסה היומית. ביצים מתחבאות גם בעוגות, עוגיות, פשטידות ושאר מאכלים, ככה שסביר להניח שרובנו נעבור את ההמלצה היומית בלי לשים לב.קופינאס

בשר

הוויכוח סביב אכילת בשר ועד כמה הוא תורם או מזיק לבריאותנו לא נגמר. אוכלי הבשר טוענים כי אין הם יכולים לקבל את הויטמינים והחלבונים של הבשר בדרך אחרת ואילו הצמחונים והטבעונים טוענים כי ניתן בקלות להרכיב תפריט מאוזן ובריא מהצומח בלבד ולשמור על תזונה נכונה ומלאה. אנשים שלא אוכלים בשר וניזונים מתזונה צמחית מחויבים למצוא תחליפים ולאתר עבור עצמם ועבור ילדיהם מזונות שיהוו תחליף ראוי, אולם אין אף "מחויבות" או טענות כלפי אלו שאוכלים בשר ומכניסים לגופם עודפים של חלבונים, סוכרים, שומן רווי, קלוריות וכימיקלים רעילים. העודפים הללו גורמים בסופו של דבר למחלות ופעמים רבות רופאים ממליצים להימנע או להפחית אכילת בשר לאחר היוודע המחלה. אך כמובן שאפשר להימנע מאכילת בשר הרבה לפני שהמחלה מגיעה, ורק לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת מהצומח, דבר שהוא לגמרי אפשרי ופשוט למדי.

About rachel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

פולי קפה מאורו

פולי קפה מאורו

בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות התקדמות עצומה ושינוי גדול בתרבות הקפה בישראל. יותר ויותר אנשים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *