Home / אוכל ושתייה / עוגיות טחינה – מנה גדושה של בריאות

עוגיות טחינה – מנה גדושה של בריאות

טחינה הפכה לחלק אינטגרלי מתרבות האוכל הישראלית עד כדי כך שאנחנו רואים בה מאכל שלנו. אנחנו פוגשים אותה כמנה ראשונה (בניגוב עם פיתה), לצד מנה עיקרית (עם קורטוב שמן זית) ואפילו בקינוח שלנו (עוגיות טחינה). כמי שנוכחת בכל כך הרבה ארוחות אתם בוודאי יודעים דבר או שתיים על טחינה. אך האם אתם באמת ובתמים מכירים אותה? את היתרונות שלה? את הסגולות הבריאותיות המיוחסות לה? את המחקרים שנערכו אודותיה? האם אתם באמת יודעים על הטחינה כל מה שצריך לדעת?

הסגולות הבריאותיות של טחינה

הטחינה שלנו עשירה בחומצות אמינו ובשומן בריא. בהשוואה למיני אגוזים וזרעים אחרים (טחינה עשויה מזרעי שומשום) לזרעי השומשום יש את המשקל הרב ביותר של תכולת שמן בריא, והוא גם זה שאחראי למרקם הקרמי והחלק של הטחינה. זרעי שומשום למעשה מכילים עד כ-55% שומן בלתי רווי ועוד 20% חלבונים. נכון, אם אוכלים הרבה מאוד טחינה עלולים להשמין, אך אם אוכלים כמות סבירה של טחינה ביום נהנים מתוספות מזינה ובריאה לתפריט שלנו.

לטחינה טעם אגוזי ומופלא והיא גם משפיעה לטובה על בריאות העור והלב שלנו.  יש בה תרכובת פנוליות, חומצה לינולאית, גמא טוקופרול וחומצה אולאית, ליזין, טריפטופן ומתיונין. חומצות ותרכובות אלו מועילות מאוד לגוף שלנו ונחשבות למקור נהדר לחלבונים.

טחינה מכילה גם מגוון רחב של מינרלים וויטמינים, ביניהם ניתן למנות: ויטמין B, ברזל, מגנזיום, אבץ, זרחן, מנגן ונחושת.  כך שאם תוסיפו לתפריט היומי טחינה תוכלו לקבל את מנת הנחושת החיונית כל כך לשיפור העצמות וכן להאצת חילוף החומרים. הברזל שבטחינה מסייע למנוע אנמיה (שנובעת מספירת דם נמוכה) וויטמין B חשוב לא פחות מאחר והוא מאיץ מטבוליזם ומשפר את היכולת שלנו להתמודד עם אתגרים קוגניטיביים.

אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, גם כאן הטחינה יכולה לבוא לעזרתכם. ממחקר שפורסם ב-2006 ב- Yale Journal of Biology and Medicine ועקב אחר 32 מטופלים עם לחץ דם גבוה עולה כי מטופלים שצרכו במשך 45 ימים רק שמן שומשום (כתחליף לכל שמן אחר שבו נהגו להשתמש בעת הבישול) הצליחו להוריד באופן משמעותי את רמת לחץ הדם שלהם. במקביל זיהו החוקרים גם ירידה בשיעור השומנים בדם והגדלת נוגדי חמצון בגוף המטופלים שנבדקו.

לבסוף גילינו גם שלטחינה יש מעין אפקט של אנטי אייג'ינג. כאמור בטחינה שפע של חומצות אמינו, ויטמין E, ויטמין B, מינרלים וחומצות שומן – וכל אלו תורמים להתחדשות תאי העור ולמניעת הזדקנותו. אין זה אומר שרצוי למרוח טחינה על הפנים שלנו, אבל חשוב להבין שבעבר, לפני אלפי שנים,  שימש השומשום לטיפול בכוויות, בפצעים בעור, ביובש וברגישויות. אין זה פלא, אפוא, שנהגו לקרוא לשומשום "מלך השמנים". לשומשום מייחסים גם תכונות אנטי בקטריאליות טבעיות. בנוסף האבץ שבטחינה מעודד ייצור קלוגן, וחומר זה הוא שמעניק לעור הפנים שלנו את המראה הצעיר, הגמיש, הזוהר והחיוני.

מתכון נפלא לעוגיות טחינה:

לא נסיים לפני שנדגים לכם מה אפשר לעשות עם טחינה. אחד הקינוחים האהובים עליי ביותר הוא – עוגיות טחינה. אז הנה לחצו כאן לקבלת: מתכון קל ומהיר לעוגיות טחינה של אורי שביט, ותזכרו כאשר אתם אוכלים אותן אתם למעשה מעניקים לעצמכם מנה גדושה של בריאות.

בתאבון!

About rachel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

שף לאירועים פרטיים

שף לאירועים פרטיים או עד לבית

אוכל הוא אחד הפינוקים החשובים ביותר בחיים שלנו – רגעים מכוננים רבים עוברים סביב השולחן, ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *