Home / צרכנות ופנאי / שחיית חתירה

שחיית חתירה

בכל תנועה בשחייה, מעורבים כל השרירים, ללא הכבדה של משקל הגוף שמאפיינת לרוב פעילויות ספורטיביות אחרות . כאשר התנגדות המים היא גבוהה מהתנגדות האוויר, השרירים עובדים חזק יותר. יש לציין כי שחיית חתירה היא אחד מהסגנונות המומלצים ביותר בקרב רופאים אורתופדיים שמצדדים המון בפעילות גופנית כמו שחייה. פעילות השרירים המאומצת דורשת חמצן רב אבל משפרת את סיבולת הלב, תפקודי הריאות ואת מחזור הדם בגוף. הפעילות האירובית המאומצת, שורפת קלוריות ו ב-30 דקות של שחייה בסגנון  חתירה במהירות בינונית, נין לשרוף כ-300 קלוריות. יש לבצע הפסקה קטנטנה בין תנועות הידיים בסגנון החתירה. תזמון נכון של התנועות, ישפרו את הסגנון למי שרק מתחיל ללמוד את סגנון החתירה.

סגנון השחייה המומלץ ביותר גם בקרב רופאים אורתופדיים

למרות שישנם סגנונות רבים של שחייה, שחיית חתירה היא המומלצת מבין כולם. הגוף, פועל בהרמוניה נהדרת והתנועה וההתקדמות בשחייה. ניתן יהיה לשפר את הסגנון פלאים, כאשר תתאמנו נכון ע"י מדריך מוסמך לשחייה שיוכל להקנות לכם את הכלים הנכונים לסגנון שחייה זה. במקרים רבים, המאמן מצלם את השוחים, כך שאם ישנה איזו שהיא טעיות בשחייה, הוא יוכל להראות למתאמן, מה שיקנה לו שיפור בטכניקת השחייה של חתירה.. גם מבחינת מהירות התנועות, כדאי לא לבצע תנועות מהירות מדי בזמן השחייה היות ומהירות גבוהה גורמת לאיבוד אנרגיה במים וכן למאמץ של השרירים מה שיכול להסתיים בדלקת

עבודה של כל הגוף ושמירה על שרירי הליבה

מי שחושב כי הטיית הראש מצד לצד יכול להוות יתרון משמעותי בסגנון שחיית חתירה טועה. העבודה חייבת להיות של כל הגוף יחד ותוך שמירה על שרירי הליבה. רבים מהאנשים אינם  מצליחים לנשום נכון במהלך סגנון שחיית חתירה ומגיעים למצב של בליעת מים. ישנה קואורדינציה טבעית, בין היד לתנועות הצוואר והראש, כאשר היד יורדת בזמן השחייה. טעויות מסוג זה, הינן דוגמה קטנה. על מנת לדעת נכון לשחות בסגנון חתירה, מומלץ להירשם לקורס שחייה שבו ילמדו אתכם מהי שחייה נכונה בסגנון חתירה. יש לפנות למרכזי לימוד שחייה ידועים ולמצוא את הרמה והגילאים שיתאימו לכם.

About rachel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

מטבחי חוץ

מטבחי חוץ – לבשל בטבע, לאכול עד שובע

נראה כי הישראלים חלוקים על כל דבר ודבר, חלק תומכים בימין אחרים בשמאל, חלק אוהבים ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *