Home / צרכנות ופנאי / 5 סיבות שמונעות ממכם לישון טוב בלילה

5 סיבות שמונעות ממכם לישון טוב בלילה

שינה איכותית תלויה במצב הנפשי שלכם, בהסחות דעת, במיטה וכמובן במה שאתם רגילים לשתות ולאכול. אז איך הופכים את הלילות לארוכים יותר? הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם

שנת לילה ארוכה וטובה היא תנאי לאיכות חיים. השינה משפיעה על כל היבט בחיים שלנו ובתוך כך גם על הביצועים בעבודה, על ההישגים בלימודים ועל הסבלנות לילדים ובני הזוג. לחילופין, מי שלא ישן טוב בלילה מונע מהגוף שלו את יכולת ההתאוששות ועלול לסבול משורה ארוכה של תופעות לוואי. אבל איזה סיבות מייצגות את גורמי הסיכון ומה עושים כדי לישון טוב יותר?

הנה 5 דברים שמונעים ממכם לישון כפי שהייתם רוצים:

  1. חרדות ולחצים

גוף האדם מרשה לעצמו להוריד מגננות ולהיכנס למצב שינה רק אם אין מסביבו חרדות ומתחים. כתוצאה מכך, סטרס נפשי ימנע מכם להירדם בלילה ויגרום לכם להתעורר בבעתה. הדרך להימנע מסטרס מיותר היא לשמור על שגרת שינה, להתמודד באופן ישיר עם הגורמים של החרדות ובמידת הצורך לערב אנשי מקצוע. אלו דברים קטנים שעושים הבדל גדול באיכות החיים בכלל ובאיכות השינה בפרט.

  1. תאורה והסחות דעת

מבחינה פיזיולוגית, קשה לנו לישון כאשר מסביב יש אור והסחות דעת. המשמעות הפרקטית היא שכבר עכשיו כדאי להוציא מחדר השינה את כל מה שלא קשור לשינה. זה כולל את מסך הטלוויזיה, מכשיר הטלפון הנייד או מחשב הלוח ומתייחס גם להתאמות של התאורה. הדרך הנוחה לשלוט בתאורה הטבעית היא באמצעות וילון, בעוד את שעות הערב יש להקדיש לעמעום של התאורה המלאכותית. כל אלו יחד משפיעים על איכות השינה וקובעים כמה זמן היא תימשך.

  1. אכילה מרובה ולא סדירה

ארוחה גדולה ולא מסודרת תמנע מכם לישון טוב בלילה. היא תחייב את הגוף לבצע שורה ארוכה של פעולות עיכול, תלווה בתחושה לא נעימה ותנטרל את היכולת להירדם מוקדם. לפיכך, מומלץ לאכול עד 2-3 שעות לפני השינה ולעשות את זה במנות קטנות. שעות הערב הן ממש לא הזמן המתאים לארוחה בשרית גדולה וכדאי להחליף את הנשנושים של שעות הלילה בפירות וירקות אחר הצהריים.

  1. מיטה לא נוחה

הגב, עמוד השדרה והצוואר זקוקים לתמיכה אורטופדית מלאה. את התמיכה הזו ניתן  לקבל רק באמצעות מיטה נוחה וגיבוי של כרית מתאימה. במידה ואתם ישנים על מיטה זוגית יחד עם בני זוג, ודאו שדרגת הקושי מתאימה לשניכם. התעקשו על דרגת קושי שתתמוך בגב העליון והתחתון ותוכלו לישון הרבה יותר טוב בלילה.

  1. קפאין ואלכוהול

רוב האנשים כבר יודעים כיום שצריכת קפאין ואלכוהול פוגעת ביכולת השינה. הפתרון הוא לצמצם לחלוטין את צריכת המאכלים, המשקאות והחטיפים שמכילים אלכוהול וקפאין ולראות איך באופן כמעט מיידי איכות השינה משתפרת.

About rachel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

כלי העבודה

הראשון לבניין – כל כלי העבודה שאתם צריכים

טלביזיות לא תולות את עצמן על מתקן של תלייה וכך גם שידה חדשה לחדר השינה ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *