Home / כללי / שיטות לבצע סקרים
שיטות לבצע סקרים

שיטות לבצע סקרים

אם אתם בעלי חברות, ארגונים, עסקים או מוסדות: חשוב שתדעו כי ביצוע סקרים נועד על מנת להקנות פרספקטיבה, מידע ודוחות מרוכזים עבור בית העסק, כמו גם עבור המנהלים של חברות וארגונים, וזאת על מנת שאלה ידעו כיצד לשפר שירות, האם כדאי להחדיר מוצר לשוק, להבין מה מצב שוק הצרכנות בתחום בו הם עוסקים ובכך לנהל את בית העסק, החברה או הארגון בצורה נכונה יותר.

כיום ישנן לא מעט חברות מקצועיות כמו גיאוקרטוגרפיה אשר עוסקות בביצוע סקרים עבור אותם בעלי עסקים וארגונים, תוך ניתוח מעמיק והקניית דוחות מפורטים לגבי נושא המחקר אותו התבקשו החברות לבצע.

אבל מהם השיטות השונות לבצע סקרים?

הנה 6 שיטות שכיחות ויעילות:

סקרים טלפוניים –  אחת השיטות השכיחות והוותיקות לביצוע סקרי דעת קהל, מיושמת באמצעות נציגים סוקרים שמחייגים אל לקוחות קיימים ובודקים את טיב השירות, את רמת שביעות הרצון משירות או מוצר ואת הצורך של הלקוחות במוצרים ושירותים נוספים.

סקרים אינטרנטיים – דרך קלה ויעילה לביצוע סקרים ללא צורך בשכירת סוקרים מקצועיים. את הסקרים מבצעים לאחר בניית שאלונים חכמים למילוי עצמי שיכולים הגולשים ברשת למלא בקלות, תוך החזרת התשובות באופן זריז וללא מאמץ לחברה אשר מבצעת את הסקר.

לקוח סמוי – שיטת נוספת שנועדה לבדוק את דרכי המכירה, הניהול ותפעול חנויות, סניפים, בנקים, מוקדי שירות ועוד. לקוח סמוי היא שיטה אשר כוללת הגעתם של סוקרים באופן סמוי וללא הכנה מראש אל סניפים וחנויות, כמו גם חללי עבודה, בזמן שהסוקרים הסמויים בדוקים באמצעות סקר ידני את נראות המקום, השירות, אמצעי ושיטות המכירה וכל מה שדרוש על מנת לקבל תמונה רחבה על תפקוד העובדים.

> קראו גם על ניהול קריאות שירות של לקוחות

קבוצות מיקוד – ביצוע קבוצות מיקוד מתרחש על ידי בדיקת מרחב מדגם של כמה אנשים מכל מיני קבוצות אוכלוסייה, בחינת מוצרים ושירותים על ידי אותם אנשים וסקירה כללית שמתבצעת באופן מרוכז בקבוצה וזאת על ידי בוחנים וסוקרים מקצועיים.

ראיונות עומק – שיטה נוספת אך פחות מרוכזת לביצוע סקרים, הינה באמצעות ראיונות אינדיבידואליים שכוללים תשאולים צרכנים תוך מגוון שיטות מתקדמות לאבחון והוצאת דוח אפקטיבי לחברות ולארגונים.

מיפוי אנליטי – באמצעות מיפוי אנליטי ניתן לעשות שימוש במודלים גיאו-סטטיסטיים ומתמטיים, באמצעותם אפשר לנתח עוצמות של תופעות אותן חוקרים לקבלת תוצאות ויזואליות. כל אלה ואחרות הן שיטות אפקטיביות לסקור, לאבחן ולקבל מידע חיוני לארגון.

קראו גם: כל הסיבות להשתתף במחקר בכסף

About rachel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

בית דפוס בתל אביב

כיצד בוחרים בית דפוס בתל אביב

כל מי שנזקק לבית דפוס בתל אביב, לא יתקשה למצוא מקום איכותי וטוב בו הוא ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *