5 דברים שחשוב לדעת על מרכזייה לעסק

מרכזייה לעסק

אחד הצרכים השוטפים בעסק הוא היכולת לתקשר בצורה יעילה בין הגורמים השונים: עובדים, ספקים ולקוחות. צורת התקשורת הטלפונית היא עדיין הצורה המקובלת לתקשורת בנוסף לדואר אלקטרוני וצורות תקשורת דיגיטליות נוספות. בעסק בו ישנם אפילו מספר מצומצם של עובדים, כבר עולה הצורך למערכת שתנתב את השיחות ביעילות הן בשיחות היוצאות והן באלו הנכנסות. המערכת הזו היא בדיוק המרכזייה העסקית. ישנם סוגים שונים של מרכזיות שמתאימות למגוון סוגים של עסקים בגדלים שונים. במאמר הזה, נציין חמישה דברים שחשוב להכיר בכל הנוגע למרכזיות לעסקים.


נהדר לעסקים ומשרדים קטנים

למרות שיש לא מעט עסקים גדולים שנעזרים במרכזייה, עסקים קטנים ייהנו וירוויחו לא מעט משירותי מרכזיה בענן. בעסקים כאלו אין צורך אמיתי להקים מרכזיה על שרתים בעסק. מרכזיה למשרד קטן ניתן להקים ביעילות על גבי שרתים רחוקים המנוהלים על ידי ספק שירות. עסקים קטנים וגדולים, יעדיפו שלא להיכנס להוצאה הכרוכה במרכזיה שיושבת בעסק עצמו, ולכן מרכזייה הממוקמת על ענן מהווה פתרון אידיאלי במיוחד. מרכזיה כזו תהיה יותר נוחה לתפעול ויותר אמינה. כל שנדרש בעצם הוא קו אינטרנט פעיל. יש לציין שלמרות שההמלצה מדברת על עסקים קטנים, גם בעסקים גדולים יותר יהיו אותם שיקולים שיכריעו את הכף וגם בשבילם זהו פתרון מומלץ.


מרכזיות IP בעסק

מרכזיות IP בעסק יכולות להשתלם באופן ניכר. יש להן מספר יתרונות, למשל: לא צריך להיות תלויים בשירותי אינטרנט; מרכזיות אלו יכולות להיות מותאמות לצרכי הלקוח; אין תשלום חודשי לספק שירותי מרכזיית הענן. מרכזיות IP שנמצאות בעסק אמנם מחייבות השקעה ראשונית בציוד, אולם לעיתים השד איננו נורא כל כך. ציוד המרכזייה שונה מאוד מציוד מחשוב רגיל ובעוד זה האחרון שורד רק שנים ספורות, ציוד מרכזיה מתוכנן לשרידות של כעשור ללא כל תקלה.


מרכזיה חכמה

מרכזיה חכמה יכולה להציע מגוון פתרונות מעבר לטלפוניה – כיום ישנם פתרונות כוללים לעסק שמציעים שירותים רחבים בהרבה מהשירותים הקלאסיים של ביצוע שיחות טלפון. מדובר ביכולת למשל להתממשק עם אתר האינטרנט, או מערכת CRM ולבצע שיחות בחיוג אוטומטי כאשר גולש השאיר פרטי קשר בטופס בדף נחיתה. זה שירות שמאפשר לחזור אל הלקוח באופן מידי, לשפר את יחסי ההמרה באתר, ולייצר יותר מכירות.


שיחות והתקשרות לחו"ל

עסקים רבים מוצאים את עצמם מבצעים יותר ויותר שיחות טלפון לארצות רחוקות הן ללקוחות והן לספקים. חשוב להבין שמרכזיה וירטואלית בענן, יכולה להיות מאד תחרותית ולהציע שירותי תקשורת זולים מאד לחו"ל. היתרון בכך הוא אדיר. חשוב לקחת זאת בחשבון גם אם נפח הפעילות לחו"ל עדיין איננו גדול מאד. יש להניח שעם הזמן, כמו בעסקים רבים, הוא רק יגדל.


מספר ספקים

במעבר למרכזיה וירטואלית על גבי ענן, מתעסקים עם ספק אחד שמבצע את כל החישובים והחיובים. זה מחליף התעסקות מפוצלת בין ספקי אינטרנט, טכנולוגיה וטלפוניה שהיו מקובלים בעבר. מקבלים הצעת מחיר אחת לכל השירותים ומפשטים את הליך ההשוואה וקבלת ההחלטות.

שנסכם?

הטמעה של מרכזיה חדשה לעסק מעניקה לא מעט יתרונות. יש הרבה חידושים בתחום, וכיום רכישת מרכזיה לא מסתכמת רק בבחירת מספר הקווים. רצוי מאד לשקול את הטכנולוגיות החדשות שמציעות התממשקויות ושכלולים על בסיס תוכנה. גם אם שכלולים אלו לא יבואו לידי ביטוי מלא עם התקנת המרכזייה, הרי שהם יפתחו אפשרויות חדשות שניתן יהיה לנצל בהמשך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *