איך לנהל ערוץ יוטיוב של מקצוענים?

לנהל ערוץ יוטיוב

בשנים האחרונות נדמה שלא מעט יוטיוברים פרצו לתודעה. אם בעבר נאלצנו להירשם לתכניות ריאליטי או להיעזר ביחצן כדי להתפרסם, הרי שכיום ניתן לעשות זאת באמצעות היוטיוב, ואפילו די בקלות. והדובדבן שבקצפת? יש יוטיוברים שמצליחים להרוויח כסף מתפעול הערוץ האישי שלהם. סקרנים? הכנו בעבורכם מאמר עם לא מעט טיפים לניהול ערוץ יוטיוב של מקצוענים.

במה למגוון תכנים

מגוון רחב של תכנים עולה מידי יום ביוטיוב, כמו שירים, קטעי סטנדאפ, הדרכות איפור, הדרכות DIY וכמובן גם סרטונים\סרטים מבוימים. למעשה, יוטיוב מאפשרת לגולשים לצרוך שלל תכנים מתחומים שונים, ואף מאפשרת לכל מי שרק חפץ בכך – להקים ערוץ יוטיוב משלו.

לפני שנתחיל לספר לכם כיצד לתפעל ולנהל את ערוץ היוטיוב שלכם, נציין שלמרות שניתן לנהל ערוץ יוטיוב די בקלות, זו לעיתים עשויה להיות משימה מאתגרת שתאלץ אתכם להשקיע לא מעט זמן. הצפיות לא תמיד ייערמו מעצמן, ותצטרכו למצוא דרכים יצירתיות לשווק את עצמכם. פה נעצור לציין, שכמו בכל פלטפורמה, קיימת אפשרות ממומנת, קניית צפיות ביוטיוב, שתאפשר לכם לצאת לדרך כשהסרטון שלכם כבר צבר כמה וכמה צפיות, מה שעשוי לעודד גולשים נוספים לצפות בסרטונים שלכם ואולי גם להירשם לערוץ שלכם כמנויים.

אז איך מתחילים?

ובכן, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא להקים את הערוץ כמובן, כשיש להירשם ליוטיוב באמצעות חשבון הג'ימייל שלכם. לפני שתתחילו בתהליך פרסום הסרטונים, אנחנו ממליצים לתכנן את תכני העמוד מראש, תוך שאתם מעיינים גם בעמודים אחרים, שואבים השראה או לומדים מה לעשות ומה לא לעשות.

תכננו מראש תכנים לשלושה חודשים לפחות, וקחו בחשבון שצילום הסרטונים ועריכתם עשוי לקחת לא מעט זמן, לכן נסו לתכנן לוח זמנים ריאלי שמתאים לסדר היום שלכם. תכנון תכנים זה בהחלט שלב שיועיל לכם, אבל לצדו תצטרכו למצוא אלמנט שמייחד אתכם מיתר הערוצים, זה שיגרום לאחרים לרצות לעקוב אחר העמוד שלכם.

יצירת הסרטונים

כיצד אתם מתכננים ליצור סרטונים? אם מדובר בסרטוני הדרכה, סביר להניח שתצטרכו חצובה ייחודית שמצלמת את השולחן (ואת הידיים שלכם יוצרות), ואם מדובר בערוץ ללימודי איפור, הרי שיש צורך בחצובה מסוג אחר. הבינו מהם הצרכים שלכם ואילו פריטים נחוצים על מנת לייצר את הסרטונים על הצד הטוב ביותר.

ומה לגבי תוכנת עריכה? יש לא מעט תוכנות חינמיות ברשת, אך ניתן גם למצוא תוכנות בתשלום סמלי שיעניקו לכם אפשרויות עריכה מגוונות יותר.

פרסום הסרטונים

לפני שתפרסמו את הסרטון, חשוב לבדוק מהן מילות החיפוש הרלוונטיות ביותר בעבורכם. כלומר, באמצעות כלי של מילות חיפוש בגוגל, תוכלו לדעת אילו ביטויים קהל היעד שלכם מחפש, ואת הביטוי הרלוונטי ביותר תוכלו להטמיע בכותרת הסרטון או בתיאור, כך הוא עשוי להופיע במנוע החיפוש בעת הקלדת הביטוי. שימו לב שניתן גם להוסיף תגיות לכל סרטון. כמו כן, כדאי ורצוי להוסיף כתוביות לסרטון על מנת להנגיש אותו גם לכבדי שמיעה.

טיפים שימושיים

  • הימנעו מסרטונים ארוכים, ונסו ליצור סרטונים של מספר דקות בלבד.
  • אל תעלו סרטונים שאתם לא שלמים איתם, אלא רק כאלה שתוכננו בקפידה ועונים על ציפייתכם.
  • תמיד כדאי שמישהו נוסף יצפה בסרטון לפני הפרסום (כמו חבר או בן משפחה), כך תוכלו לדעת שהסרטון מובן ואיכותי.
  • הקימו עמוד עסקי ברשתות החברתיות השונות על מנת שתוכלו לשווק את הסרטונים גם שם ולקשר אל ערוץ היוטיוב שלכם.
  • נסו לבצע שיתופי פעולה עם יוטיוברים נוספים.

לסיכום, יוטיוב זו פלטפורמה נהדרת למי שמעוניין להקים ערוץ, להתפרסם ולייצר תכנים מקוריים לקהלים שונים. הקימו את ערוץ היוטיוב, תכננו את התוכן העתידי ועם הכלים הנכונים, תוכלו לצלם ולערוך סרטונים ולהעלות אותם לרשת. זכרו – תכנון נכון ושיווק ממוקד יסייע לכם לנהל ערוץ של מקצוענים! בהצלחה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *