מה הקושי בהקמת עמדות טעינה בבתים משותפים

עמדת טעינה לרכב חשמלי

הרכבים החשמליים נכנסים לאט לתחומים. אך כמה שהם מועילים ויעילים ניתן לומר כי הם דורשים תחזוקה בדומה למכונות הפועלות על דלק שצריכות לתדלק בדלק, וכל ילד יודע שאדם שנגמר לו הדלק הולך לתדלק בתחנת דלק. 

כך גם רכב חשמלי שנגמרה לו הטעינה טוען אותה כמובן בעמדת טעינה. אך יצרני הרכב נתקלים בקושי רב והתנגדות  עזה של תושבים בעיקר בניינים משותפים ולא רק להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי. אנו ננסה להבין מה הקושי של אותם האנשים להקמת עמדות טעינה בכלל ובבתים משותפים בכלל, ולכן במאמר זה נקיף את הנושא הזה.

משך הטענה נמשך זמן רב יותר 

לעומת  תדלוק בתחנת דלק ניתן לומר שהוא לוקח זמן מועט 2 דקות בערך. טעינה של רכב חשמלי יכולה להמשך בין שעתיים עד שמונה עד להטענה מלאה של כל המכונית. 

מיקום של התחנות 

בעוד שתחנות הדלק מוקמות כמעט בכל מקום אצל עמדות טעינה  דורשת הקמה דווקא בשטחים הבנויים והצפופים דבר המקשה על האנשים כאן.

החוק הישראלי 

אמנם ייקח זמן עד שהרכבים החשמליים ייכנסו באמת לכבישי ישראל ויתרמו לארץ את תרומתם. לבריאות התושבים ובעיקר למיעוט מזג האוויר. החוק הישראלי כשמו מציע תקנות רבות שאותן נפרט בחלק זה. חלק זה יתרום לנו להבין את החוק יותר טוב ונוכל להבין את הקושי של האנשים שיהיו עמדות טעינה בשטחה.

התקנת צנרת חשמל ומתקן הטעינה 

כפי שכבר הוזכר עמדות טעינה מותקנות  בבתים משותפים. בניגוד לחלק מין החלות שוועד הבית יכול לקבל ללא צורך כל הסכמת הדיירים או בהסכמה חלקית. בעמדות טעינה לרכב חשמלי חייבים פשוט לקבל את ההסכמה של כל התושבים. 

להוכיח לפי התקנון 

אם יש תקנון לבניין שקובע שאפשר להתקין את עמדת הטעינה רק בהסכמת רוב דיירי הבניין אפשר לעשות זאת וניתן לשנות את החוק בקלות. 

למידע חשוב ופרטים נוספים נוסף בקרו באתר EV Magazin!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *