בטיחות בספורט: האם ניתן להימנע מפציעות?

בטיחות בספורט

כושר גופני הוא אחד הדברים הנפלאים שכל אדם יכול לעשות לעצמו. מעבר לעובדה כי הוא שומר על הגוף שלנו בריא, צעיר ורענן, הוא גם מאפשר לנפש שלנו להיות נינוחה יותר ועוזר לנו להתמודד עם תופעות נפשיות לא נעימות כמו חרדה ודיכאון ובגלל זה כל הרופאים ואנשים המקצוע כאחד ממליצים על כושר גופני כדרך חיים לכל אדם ואדם. עם זאת לכושר גופני יש באופן טבעי גם צדדים שליליים ואחד מהם הוא ללא ספק פציעות פוטנציאליות. מתאמנים שלא מקפידים על כללים ועל תדירות אידיאלית חשופים בהחלט לפציעות שחלקן עשויות אף להיות מסוכנות בהחלט. בואו ננסה להבין אם יש דרך להימנע מפציעות כאלה.

תזונה ותוספים

באופן כללי ובלי קשר לפציעות, לתזונה נכונה יש חשיבות רבה באפקטיביות של אימון גופני. בהקשר של פציעות, תזונה נכונה תבנה את השריר והעצם כראוי מה שיפחית משמעותית את הסיכון לפציעות מיותרות. בנוסף ניתן בהחלט להשתמש בתוספים באישור רופא כמובן, כמו למשל קולגן המסייע במניעת פציעות. הקפדה על תזונה נכונה לפני ואחרי האימון תבטיח שהגוף שלכם ידע להתמודד כראוי עם העומס של האימונים.

תדירות

אחד הגורמים השכיחים לפציעות הוא תדירות אימונים לא נכונה. אם אתם רק בתחילת דרככם, זה לא יהיה חכם להתחיל משגרת אימונים יומית מפרכת. במקום זאת, כדאי להתחיל לאט לאט, עם אימונים פשוטים וקלים ולהעלות את התדירות בהדרגה ורק כאשר אתם מרגישים מוכנים לכך.

סוג האימון

ראיתם מתאמני פארקור בטלוויזיה ואתם רוצים להיות בדיוק כמוהם? זה נהדר, אבל חשוב שתזכרו שכל סוג אימון דורש מיומנות אותה לוקח בדרך כלל שנים ארוכות להשיג. לכן, בחרו מראש סוג אימון שמתאים לכם ואם החלטתם לבחור בענף חדש לחלוטין, אל תעשו זאת לבד והעזרו באנשי מקצוע ומדריכים מוסמכים בתחילת הדרך.

אם תקפידו על הכללים הללו ובנוסף תקשיבו לגוף שלכם כל הזמן ולסימנים שהוא נותן לכם, אין שום ספק שתצליחו להפיק את המקסימום מכל אימון שתעשו ושתהנו מאיכות חיים טובה. ואל תשכחו לשתות הרבה מים כמובן, שיהיה בהצלחה!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *