כללים לכתיבה אקדמית

1681629-min

כתיבה אקדמאית במיטבה יכולה להיות מעניינת, אבל שלא כמו ספר שירה או ספר של ספרות יפה, לכתיבה אקדמאית יש כללים. אי עמידה בכללים הללו עלול לפסול את העבודה או במקרה הטוב לפגוע בציון. אלה הכללים שיעזרו לכם להישאר בדרך הנכונה בכתיבה.

תקציר (אבסטרקט)

יש כאלה שמחשיבים היבטים טכניים מסוימים בתור כללים לכתיבה אקדמית. הרשו לנו כאן לדלג על מבנה השער שבו כותבים לדוגמא את שם הקורס, שם המרצה, שם הסטודנט וכו'. הכלל החשוב מבחינה אקדמית מהותית הוא לכתוב תקציר בצורה נכונה. התקציר נועד להכין את הקורא וכמובן את בודק העבודה להבין מה הוא הולך לפגוש בהמשך. בתקציר תובא שאלת המחקר, יוסברו שיטות המחקר שבהם השתמשתם ותציגו גם את השורה התחתונה (מסקנות).

הפניות למקורות מידע וציטוטים

כללים לכתיבה אקדמית כוללים הקפדה על פירוט מקורות המידע שבהם השתמשתם. בסוף העבודה חייבים להכין רשימה ביבליוגרפית מפורטת. הכללים כוללים את הפירוט של כל מאמר, ספר ומקורות אחרים כגון קטעי עיתונות וכדומה. אך מלבד הרשימה הזאת, הכללים קובעים שגם בתוך העבודה עצמה תציינו הפניות למקורות, במקומות רלוונטיים. את הרשימה כותבים לפי כללי ה-APA בדרך כלל.

פירוט נספחים

הכללים קובעים שבכל עבודה צריך להוסיף כנספחים עזרים שונים או הבהרות. לדוגמא, אם נעזרתם בשאלון שהכנתם, בנספח מצרפים את השאלון. אפשר גם להוסיף כנספח מסמכים היסטוריים מסוימים, תמונות, גרפים ועוד.

כללים עיצוביים

מבחינה עיצובית, חשוב להקפיד על כמה דברים. למשל, גודל הגופן שבוחרים. יש מרצים שיש לכם כללים משלהם בנושא ויש מוסדות אקדמאיים שנותנים הנחיות גורפות, לעיצוב כל העבודות בכל הקורסים. צריך לשמור על רווח בין השורות, להקפיד על שוליים וכמובן, לבצע הגהה כדי לא להגיש עבודה עם טעויות ניסוח או שגיאות מתודולוגיות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *