מה הופך לוגו לאיכותי?

לוגו לאיכותי

עיצוב לוגו לעסק חדש הוא תהליך הכולל בתוכו הגדרות אותן בעל העסק צריך לבצע אחרי מחקר מעמיק ומחשבה על העסק שלו. כשמבצעים מיתוג עסקים אמור לכלול בתוכו את מהות העסק, כלומר, מהם הערכים של העסק שלו ואיזה מסרים הוא היה רוצה להעביר לקהל היעד שלו. המיתוג ישקף את הערכים והמסרים הללו, ואינו יכול לבוא באופן מנותק מה. השאיפה של מי שיעצב את הלוגו היא שהלוגו ישדר מסרים מקצועיים, כך שכבר במבט אחד בלוגו ניתן יהיה להבין באיזה עסק מדובר, ויותר מכך, כיום בעידן של הזמינות והשפע של שירותים – המיתוג צריך גם לעשות מן עבודה שיווקית ראשונית עבור העסק.

מה מסתתר מאחורי עיצוב הלוגו?

כשמתבוננים היטב בלוגו, ניתן לגלות בו דברים שבמבט אחד יכולים להיעלם מן העין. כשמדברים על לוגו איכותי, יש לקחת בחשבון את כל אחד מהמשתנים הללו:

שם העסק – שם העסק חייב להיות כתוב באופן מאוד ברור. הוא חייב להופיע בפונט (כתב) ברור, באותו גודל של אותיות וללא משחקי מילים. זאת מכיוון שחשוב לנו מאוד שקהל היעד שלנו יבין מה שם המותג ללא מאמץ. אם נבצע מניפולציות על שם המותג, יהיה קשה לקרוא אותו וכך גם לזהות אותו.

סלוגן – הסלוגן הוא זה שאמור לשכנע את קהל היעד בצורך שלו בשירותי ובמוצרי העסק הזה. הוא נועד לסקרן, להעלות חיוך, לגרום להזדהות, להסביר ולפרט עוד קצת על העסק. הסלוגן נלווה לשם העסק והוא משלים אותו. ללא הסלוגן, לא יהיה לקהל פרטים נוספים על המותג וייתכן והוא לא יבין מהם השירותים או המוצרים של המותג ולמה הוא בכלל צריך אותם. סלוגן חכם זה סלוגן שגורם לקהל שלו להזדהות איתו, להבין אותו ולרצות את המוצר, כבר במבט ראשוני.

פירוט השירותים / המוצרים של העסק – לעיתים ניתן לשלב בלוגו גם סלוגן וגם פירוט של המוצרים או השירותים של העסק. לרוב יהיה סלוגן או פירוט ולא את שניהם יחד מאחר ויותר מידי פרטים יכול להעמיס. אולם, בכרטיס הביקור אן בדף הלוגו למשל, יש מקום להוסיף מידע קצר נוסף על המוצרים, שיופיע במקביל לסלוגן.

סמל העסק – סימבול שמלווה את המיתוג באופן צורני, שיחזור גם בכרטיס הביקור, בדף הלוגו, באתר ובכל מקום בו יופיע הלוגו. הסמל צריך להיות ייחודי ובמקביל פשוט ולא מלא בפרטים, זאת על מנת שיהיה קל לקהל היעד לזכור אותו גם במבט שני ושלישי. לא כל בעלי העסקים עושים שימוש בסימבול בלוגו שלהם. ישנם לוגואים רבים המבוססים שם בלבד, וגם הם יכולים להיות טובים וזכירים, אם השם מופיע בצורה ייחודית.

לוגו איכותי הוא לוגו שאינו עמוס, לוגו שניתן להבחין בו בקלות, לזהות אותו במהירה ולהבין את המסר שלו כבר במבט ראשון. לוגו איכותי הוא לוגו שיגרום לצופים בו להרגיש תחושות של שייכות, הרמוניה והזדהות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *