הנהלים בכתיבת עבודות אקדמיות

הנהלים בכתיבת עבודות אקדמיות

להגיש עבודה באקדמיה זה לא רק עניין של תוכן אלא הרבה מאוד תלוי במבנה ובהנחיות של הגשת העבודה. במוסדות אקדמיים שונים יש נהלים שונים אבל הקוים המנחים הבסיסיים דומים וכדאי להכיר אותם. 

איך כותבים עבודה באקדמיה

ראשית חשוב להבדיל בין עבודת סמינריונית לעבודה אחרת מכיוון שהכללים מעט שונים. בעבודה לא סמינריונית יש להקפיד על גופן זהה בגודל 12 הפונט יהיה דיוויד והרווח בין השורות יהיה שורה וחצי. בעמוד הראשון יוצג נושא העבודה והמחקר ועמוד זה ישמש כשער ופתיח. בעמוד זה יש לרשום אם פרטי המוסד האקדמי, הפקולטה והקורס. נושא העבודה ירשם במרכז העמוד ובתחתיתו יש לציין את הפרטים האישיים של מגיש העבודה כולל תעודת זהות, תאריך הגשה ולמי מוגשת העבודה, שם המרצה. 

בעמוד השני יופיע תוכן העניינים מחולק לפרקים ומספרי עמודים. לאחר מכן יש להציג מבוא ובו תקציר העבודה. בתקציר יש לכלול את נושא העבודה בכלליות ולהוסיף סקירה ספרותית, להציג שאלת מחקר ואת שיטת המחקר לפיה נכתבה העבודה. עוד יש לציין את המקורות לעבודה. העבודה עצמה תחולק לפרקים ושמותיהם יצוינו בתחילת כל פרק. הפרק האחרון בעבודה יהיה את פרק הסיכום שבו יופיעו מסקנות העבודה. יש למספר את העמודים ותוכן העניינים, עבודות אקדמיות יש להגיש מודפסות. 

קצת עזרה הגשת עבודה אקדמית היא לא דבר של מה בכך. ציון יכול להיות מושפע מאי הקפדה על נהלים ועל הגשה לא לפי ההנחיות. חשוב לבדוק את הנחיות המרצה הספציפי שלו מגישים את העבודה ובמקרים מסוימים לבקש עזרה מקצועית במבט נוסף או עריכה מיומנת. חשוב לעשות הגהה לעבודה כדי לא ליפול בטעויות מקלדת ולהיעזר בחברים או חברות מקצועיות כדי לעמוד בזמני ההגשה ובהנחיות המדויקות. ניתן למצוא עבודה אקדמית לדוגמא באתר EZ Grade.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *