טיפים לכתיבת עבודות אקדמיות

כתיבת עבודות אקדמיות

כל סטודנט, מחכה לרגע שבו הוא יוכל להגיש את העבודה האקדמית שלו למרצה, ובכך, לקבל ציון משמח לאחר מכן. אין ספק שהציון הוא דבר שיכול להכריע על המשך דרכו של התלמיד. אז איך עושים את זה וכמה זמן זה לוקח להשלים כתיבת עבודה סמינריונית מההתחלה ועד ההצלחה?

טיפים לכתיבת עבודות אקדמיות

מרבית עבודות האקדמיות, מתחלקות לאחת משתי קטגוריות: עבודות מחקר או עבודות נושא. עבור עבודות מחקר, אתם צפויים לבחור נושא ולעסוק במחקר עצמאי (בדרך כלל בספרייה או באינטרנט) כדי למצוא מידע ומקורות. 

עבור עבודות נושא, בדרך כלל מקבלים נושא, או כמה מהם לבחירה, בהתבסס על אופן הקורסים והדיון, והם צפויים להשתמש במשאבים אלה (ולא בחיצוניים) לצורך כתיבת המאמר. כמעט כל מה שבמדריך זה חל באותה מידה על שני סוגי העבודות.

הכירו את המטלה שלכם

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב מאוד להבין מה המורה או הפרופסור מבקשים לפני שתתחיל לכתוב את עבודת המחקר שלכם. תלמידים רבים, מדלגים על שלב זה ואז תוהים מדוע הם מקבלים ציון נמוך על עבודה שעבדו עליהם קשה. זה, בדרך כלל, בגלל שהם לא קראו את ההוראות.

לכן, הקדישו זמן על לימוד המטלה שלכם ועל המרכיבים השונים שלה. תסתכלו על כל מה שהמדריך שלכם סיפק עבורכם. קרא בעיון את מטלת הכתיבה, ההנחיות, דרגת הדירוג או כל חומר אחר שקיבלתם. 

רשמו את ההוראות מהמרצה

לפני שניגשים לערוך את העבודה האקדמית, להבין טוב את החומר הלמד וחשוב יותר, להבין על מה המרצה או הפרופסור שלכם מעוניינים שתתעמקו בו, בעת כתיבת עבודות אקדמיות. הקדישו זמן כדי להבין בדיוק מה אתם מתבקשים לכתוב ואיך תקבלו דירוג גבוה בנושא.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שרה אברהם

שרה אברהם

שרה אברהם היא בלוגרית מקצועית בתחומי הצרכנות, פמאי, לייף סטייל ואופנה כבר מעל חמש שנים. לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות, שרה החליטה לאמץ את האהבה לכתיבה ואופנה יחד עם חיבתה לשופינג לצורך כתיבת מאמרים מקצועיים בתחומים אלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *